torstai 26. heinäkuuta 2012

Puomitunti

Torstaina heräsin puol yhelt, koska äiti tuli herättää. Enpä oikee tehny sit mitää, mut päivemmäl menin mummolle ja sit mentii poimii mustikoit. Mummo poimi suurimman osan mut kyl mie vähä poimin, tuli sellai 3-4 litraa mustikoit :3. Sitte neljält oli syömiin ja sen jälkee lähin kauppaa ostaa sipsei, ku mun yks kaveri on kivaris leiriavustajaan nii ostin sille sipsii ku se anto rahat. Viidelt lähin tallille, nyt menin mun veljen kyydil. Sil on siis piikki enkä oo ennen sen kyydis ollu (oon ollu sen mopon kyydis, mut en piikin). No herranjumala ku lähettii nii se meni kovaa. Meinasin tippuu sielt kyydist vaik pidin kiinni varmaa nii kovaa et hyväku veli sai henkee xd. Myös mun kypärä (tai no iskän) on nii iso mulle et ainaku katoin sivulle nii kypärä meinas lentää päästä. Joten katoin parhaakseni pitää mun pään veljen pään takaan :'D. No ei siin mitää, tuntu et ajettii kivarii viides minas, vaik oikeest siin men 15minaa :D.

 No tallil hain Helmin sisälle ja harjailin sitä karsinas, laitoin sille varusteet ja sit ilmotettii et tunti viivästyy 10 minal ku edelliin tunti oli ollu maastos ja siel oli yhen hepan satulast menny jalustinremmi poikki. No tunti alko vähä yli kuus sitte. Eli siis oli puomitunti. Ensin tultii ravis puomei, ja helmi nosti pari kertaa niil laukan :D. Mut tiputti heti puomien jälkee ravii ;p. Sit alettii tulla sillee et ravis yks ristikko ja sit laukannosto ja laukkapuomit. Me ei saatu laukkaa mut tuli iha kiitettäväst pukkei :D No laukkapuomit mentii sit ravin ja laukansekotuksel :D. Sit käveltii vähä jonka jälkee tehtii sillee et laukattii yks pitkäsivu. Helmi pukitteli, mut tuli pari laukka pätkääki. Np sit alettii tulee sillee et laukas ristikolle (me ravis) ja sit viel toine ristikko mut seki mentii ravis. Ekalle ristikolle tuli yks kielto huonon tien takii, mut sit helmi hyppäs sen paikaltaa. Muuten meni tosi kivast ja poni oli innoissaa. Tultii se pari kertaa. Sit vaihettii suuntaa ja tultii sama tehtävä, mut toine este oli pysty :)). Toi meni toosi kivast ja poni tykkäs. Sit viel loppuravit ja -käynnit. Olin tyytyväi tuntii :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti