lauantai 14. syyskuuta 2013

Syksy, voitko mennä pois ?

Joo-o, jokavuotinen syysnuha, kurkkukipu ja pien kuume on tullu mun riesaks, miks just nyt, nuhasta huolimatta kohta lähen helsinkiin hevoset stadikalla tapahtumaan, nytkun kuumekkin on onneksi laskenut.

 Mutta siis keskiviikkona kävin ratsastaa Vissyl palauttelevast noin tunnin lenki. Otin vähän ravia, mutta suurimmaks osaksi kävelin. Kierreltii kaikkii peltoi vaa läpi. Torstaina mä vaa olin kotona. Perjantai aamulla heräsin aivan kaamees kunnos, kurkku oli kipee, nenä vuos ja päätä särki. Lähin kuitenkii josksu 12 Vissylle (meil oli siis koulus täksvärkki päivä). En tehny tallil oikee muuta ku putsasin Potin karsinan ja pesin tallin ikkunat, muuhun en ois pystynny ku tuntu et pyörryn siihen paikkaan :D.
vanhaa
Kotona lepäilin sitten ja päätin (tyhmänä) lähteä Kiviharjuun. Mulla oli siis koulutunti ja menin patulla, tunti alkoi kuudelta. Alkukäyntien jälkeen ravailtiin ja tehtiin loivatkiemuraurat ja lyhyiden päätyjen keskelle voltit. Patu oli aika kiva, kuunteli hyvin ja näin. Tehtiin samaa hetki toiseen suuntaan harjoitusravissa, mutta jakauduttiin pian kahdelle pääty-ympyrälle jossa laukkailtiin. Ensin vasemmassa, sitten oikeassa kierroksessa. Patu oli molempiin suuntiin ihan hyvä, mitä nyt välillä ei meinannut totetlla sisäpohjetta. Ravailtiin sitten laukkojen jälkeen hetki ja sitten käveltiin.
Kävelyjen jälkeen alettiin tehdä laukka-ravi siirtymisiä. Eli lyhyen sivun lopusta laukannosto, kaksi kirjainväliä laukkaa ja sitten raviin, ravia vähän ja taas loput kaksi kirjainväliä laukassa. Patu hieman kuumui tästä ja ainakun siirsin pitkälläsivulla patun raviin, oli mun pakko tehä voltti et sain ravin hallintaan. Lopuksi sain tehtyä myös lauaknnostot ilman volttia. Toisessa suunnassa tehtiin taas samaa ja Patu kävi taas alussa vähän kuumana, mutta lopulta tehtävä onnsitui ihan hyvin. Sitten tehtiin vielä harjoitusravissa keskiympyrällä ravi-käynti siirtymisiä. Patu tuntu tosi kivalle tässä ! Sitten loppuravit joissa Patu oli mukavan rento :)


Tunnin jälkeen kuvasin vielä estetunnin, olo oli ihan kamala ja mulla oli sikakylmä. Onneksi pääsin kotona heti saunaan. Illalla kun olin käymässä nukkumaan niin kuumemittari näytti 38.5..Joka on mulle siis todella paljon koska normi ruumiinlämpö on 35.3...Noo onneksi tänään lauantaina kuume oli jo laskenut aika paljon niin kykenen kohta lähtemään hevoset stadikalla tapahtumaan talliporukan kanssa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti