lauantai 28. syyskuuta 2013

Estetunti, superponi!

Huhu tää viikko onkii menny pitkälti kotona ollessa ja parii kokeesee lukiessa. Perjantaina mulla oli kuitenkii kiviharjussa estetunti. Mun piti ekana mennä zsa zsalla, mut se ei ollu ekal tunnil liikkunnu kunnol ja koko heppa onkii vissii ihan jumis, joten mulle sanottii et voin vaihtaa Patuun.

 Alkutunnsita ravailtiin hetki normsiti ja Patu tuntu superkivalle ! Sille oli vaihdettu uudet kuolaimet (kolmipalat) ja poika tuntukii niil tosi hyvälle. Pian otettiin toinen jalustin kaulalle ja kevenneltiin yhden jalustimen varassa, tehtiin sama myös toiste päin. Sitten molemmat jalustimet kaulalle ja jakauduttiin kahdelle pääty-ympyrälle jossa laukkailtiin ja oltiin ns. esteistunnassa, ilman jalustimia. No sitten vaihdettiin suuntaa ja ympyröitä ja tehtiin samaa toisee suuntaan.

Meille oli neljä estettä, kaksi suhteutettua lävistäjillä. Toisen väli oli 20 metriä, ja toinen oli joku 16-17. Tultiin ensin pitempää linjaa kavaletteina ja yritettiin saada oikea askelmäärä. Patu oli tässä ihan kiva, tultiin linja kaksi kertaa. Sitten tultiin lyhyttä linjaa, eka este oli ristikko ja sitten porttipysty. Tää tultiin myös kaks kertaa, kummallakin kerralla ristikolle tuli hyvä hyppy, mut ekal kerran poltille hypättii pohjasta, toka kerta oli vähän parempi. Sit tultii rataa, ekana pitempi linja ja sitten lyhyt. Tää rata onnsitu must ihan jees! Patu tuntu hyvälle, mut kuvat ei sit näyttännykkää nii hyvälle, no pääasia et selkää poni tuntu superilt!



Tultii rata myös toisen kerran, tää meni tosi huonosti, ekalle tultii ihan pohjaa ja tiputettii, alotettii alust, nyt vähän parempi mut puomi alas kuitenkii, tokalle taas pohjaa, yritin laittaa vähä vauhtii ja tokan linjan eka este ok, mut väli oli liian lyhyt ja portille töpöaskel ja juuresta hyppy. Tulin sit viel ton vikan linjan uudellee, mut eipä menny yhtää sen paremmin :D. No tästä on suunta vaa ylöspäin! Sit loppuverkat josi Patu tuntu superkivalle!

sulosin poni♥
 Lauantaina lähdinkin pitkästä aikaa Vissylle ♥. Annettii eka pojulle höyryhengitystä, siitä ei meinaa lähtee räkätauti millää :/. Nyt sitte sil on lääkkeet ja mä voin ratsastaa sitä vaikka joka päivä, kävelyä. Lähtii sitte lenkille, heppojen omsitaja läks Potil ajaa samaa aikaa. Mentii yhelle pellolle jos ne sit ravaili, ja huhu mul oli hankaluuksii pitää Vissy käynnis :D. Sil olsi ollu virtaa ku pienes kyläs! No lähtii pian sit takas tallille ja laitettii hepat ulos.
P ♥
Viropostaus on jo luonnoksissa, nyt vain oottelen kuvia :)! Toivon mukaa saan sen julakstuu heti ens viikon alussa :).

12 kommenttia:

  1. onks patu sun suosikkis.... ei pahal, sä ja jallu sovitte paaaljo paremmi yhtee ku sä ja patu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo patul meen mieluiten joo :) En nyt tiiä, mä en oo jallul menny nyt vähää aikaa nii ei voi tietää :)

      Poista
    2. Mä oon eri mieltä ku edellinen ano!! Sä meet patulla tosi kivasti :) ja mun mielestä sovitte hyvin yhteen!! :)
      -senni

      Poista
    3. valitset kyl iha väärät suosikit, ku niil on jo ne ns ' vakiorideejät' jo.... Mikset esim just tuolla Jallulla, taí esim Riialla tai Zsazsalla mene tai jollaa muulla isommalla, ponit ku on niin pieniä

      Poista
    4. Senni, kiitti :)!
      Ano: anteeks nyt vaa mut musta tuntiponeil ei oo ns. vakioratsastajii, ja tol tunnil mil mä oon nii ei yleensä muut ees halua mennä patulla nii en näe ongelmana miks mö en vois mennä ? Ja toki jos joku haluaa mennä patulla, nii menkööt mun puolesta :). Jallulla menisin mielelläni, mutta sitä ei ole mulle annettu tunneille nyt vähää aikaan, ja riia ja zsa zsa ei vaan oo mun tyylisiä hevosia :).

      Poista
    5. meneehän esim katri aina likulla vaikka mutkin haluaisi sillä mennä, samoin katriina yleensä makalla jne... ja mikset toivo jallua ;)

      Poista
    6. Niihän ne menee, mutta periaatteessa msuta Patulla ei ole mitään vakioratsastajaa ? Toki vilma sillä usein menee, ja se ei haittaa mua yhtään :). Toivoin aina välillä Jallua, mutta kun en sitä saannut niin lopetin sne toivomisen, toki sitäkin voisi toivoa, koska suokit jyrää!

      Poista
  2. Totta suokit <3333 mut eiköhän Linda saa mennä Patul jos se tykkää siitä!!! Ja sehän on vissii teille kauhee ongelma!!!! Meet hyvin Patul Linda!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, Linda saa tykätä Patusta ihan samalla tavalla kuin muutkin ! Ei sitä voi kukaan tulla sanomaan että joku ei saisi tykätä jostakin hevosesta tai mennä sillä. Ja minusta tuntiponeilla ei kuulu olla mitään vakioratsastajia...! Ja Linda sä meet hyvin Patulla ! :)

      Poista
    2. Kiitti teille molemmille :)!

      Poista
  3. Linda hyppää mun silmään parhaiten patulla, mitä oon kattonu :) Linda ei roiku suussa kiinni ja saa patun esteistä yli :)

    VastaaPoista