perjantai 18. lokakuuta 2013

Yli esteiden

Nyt on taas yksi ratsastustunti takana päin :).

 Olin Kiviharjussa vähän ennen kuutta, söin sielä vähän Miisan tuomaa kakkua, ja muuten olinkin sitten vain tallissa, mun tunti alko seitsemältä ja menin Jerryllä, joka olikin jo edellisellä tunnilla. Kävelyjen jälkeen alettiin ravailemaan ja tehtiin itsenäinen alkuverkka, tein ympyröitä ja temponvaihteluja, ja Jerry tuntu ihan kivalle:)! Sitten alettiin tulla suhteutettua linjaa, ravilähestymisellä ristikko, laukannosto esteen päällä ja sitten viidellä laukka-askeleella pystylle. Tultiin tämä aika monta kertaa ja joka kerralla meni ihan hyvin, laukka nousi hyvin esteen päällä.

Sitten tultiin kaksi kertaa linja siten että alusta asti laukalla, ja se oli pysty-okseri. Sen jälkeen tultiin rataa, ensin oikeassa linja, sitten oikeassa lävistäjän lopussa oleva psyty, laukanvaihto ja sitten vasemmassa kierroksessa uran sisäpuolella kulmassa oleva ristikko ja siitä suunnanvaihto oikeaan. Rata meni ihan hyvin, hieman alitemmossa, mutta muuten hyvin! Tultiin sitten sama rata toisen kerran, mutta lisättiin vielä viimesen esteen jälkeen yksi ristikko joka oli maneesin keskellä, siitä suunnanvaihto vasempaan. Tämäkin rata meni ihan hyvin, mutta alitemmossa. Jerry kuitenkin hyppäsi kaikki esteet epäröimättä, mataliahan ne olivat, mutta ei se mitään:)! Tunnilla ei tullut yhtään kieltoa, johon olen tyytyväinen! Sitten vielä loppuverkat joissa Jerry oli aika tahmea.




Tajusin vasta kotona kuvia katsellessa että mulla oli huivi kaulalla, vaikka mun piti ottaa se tunniks pois, mutta en tietenkään musitanut :D!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti