maanantai 23. joulukuuta 2013

Huomenna jouluaatto?

Sitä ei uskoisi kun ulos katsoo, oikeastaan missään ei näy lunta ja on kamalan synkkää, vettä sataa joka päivä, ei ole fiilikset kovin jouluiset siis! Muutenkin anteeksi kun kirjoitan vasta nyt, mun piti kirjoittaa eilen illalla mutta kone päätti ottaa lopputilin ja sammua, eikä sitten käynnsitynyt sen jälkeen, joten vietinkin eilis illan katsoessa vampyyri päiväkirjojen 3. tuotantokautta.

 Mutta tosiaan, lauantaina alkoi jouloma! Todistukseenikni voin olla tyytyväinen, ka 8.6, ei yhtään seiskaa ja yksi kymppi! Tästä suunta vielä ylöspäin ;). Mutta todistusten jaon jälkeen menin kotiin, mutta pian lähdin bussilla kohti Kouvolaa, Kouvolasta matkasin Katriinan kanssa junalla kohti Anjalaa. Katriina pyysi mua siis kuvailemaan liikutusponiaan Kuprua. Tallilla otettiin Kupru sisälle talliin ja hoideltiin poni rauhassa ja laitettiin kuntoon, pienten lenkkien jälkeen päädyttiin menemään tallin omalla kentällä, vaikka se olikin melkoinen kuralammikko.

 Minä pääsin ensin Kuprun selkään ja menin suht. hyvän raviverkan. Alussa Kuprulla oli virtaa vaikka muille jakaa! Toki uusi ratsastajakin saattoi siihen vaikuttaa, mutta enimmäkseen tammalla oli vain virtaa, jarrut oli siis hukassa ja raviponi tuli esiin, lopulta monien käyti-ravi siirtymisien jälkeen Kuprusta tuli oikein kiva! Sitten Katriina meni sillä ja minä kuvailin, lopuksi mä pääsin vielä nostamaan laukan Kuprulla ja loppuverkkasin ponin, oli kyllä mukava tapaus ja mielelläni menen uudestaan joku kerta! Tallissa hoidettiin poni pois ja vietiin se ulos, sitten Katriina putsasi Kuprun ja Gizmon karsinat, sillä aikaa minä laitoin vedet karsinoihin. Sitten lähdettiinkin asemalle ja sieltä Kouvolaan, josta veli toi mut kotiin:).



Sunnuntaina suuntasinkin Vissylle, harjasin Vissyä ja sitten menin kävelemään pojan kanssa maastakäsin, Vissy oli hieman jumissa, mutta loppua kohti kävely alkoi luonnistua paremmin. Sitten valjastettiin Potti ja lähdettiin hakemaan joulukuusta, yhdessä vaiheessa mä ajoin Pottia itse, vähän jännitti että Potti sinkoaa kuuhun, mutta poika oli oikein kiltti ja käyttäytyi hyvin! Lopulta saatiin kuusikin matkaan ja vietiin se talolle, sitten hoidettiin Potti pois ja minä lähdin kotia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti