lauantai 2. helmikuuta 2013

Kouluilua ja Apassionata

Joo perjantaina mulla oli perjantaina koulutunti. Menin tallille joskus neljän jälkee ja haettiin Katriinan kanssa hevosia sisälle. Sit yritin kuvata helmii ku hieman ponyy ikävä, se oliki alus tosi söpöily pääl ja seuras mua sillee et en saannu kuvii, sitteku Katriina tuli kuvaa nii Helmi alko syyä paskaa (sil on siihe vissiiki pakkomielle)..Sitteku yritin saada sitä pois siit nii se vähä suuttu mulle ja oli lähel etten saannu kaviosta, meni muuten läheltä ! No sit sain peitettyy ne paskat, mut kummiskaa Helmi ei ollu enää nii kival pääl nii ei tullu oikee hyvii kuvii. Viidestä kuutee kuvasin Katriinan estetunnin, ja kuudesta seitsemää haettii Katriinan kaa hevosii sisälle viel ja ruokittii yksäritallii vähän. Mun tunti alko seitsemältä ja mun piti mennä Lyylil, mut vaihoin sen Zepee joka oli kyllä suoraansanottuna virhe :D.

 Tunti alkoi siten että jakaannuttiin päätyihin (hepat toisee päätyy ja ponit toisee). Alettii tekee päädyssä neliötä ja piti tehä todella tarkat kulmat. Sisäpohje ei menny mulla läpi joka hankalutti vähän, mut meni kummiski ihan okei. Sitku käynnsi meni hyvin nii tehtii samaa harjotusravissa. Täs oli jo vähä hankaluuksii koska sisäpohje oli tosi hankalaa saada läpi. Pian alettii tekee nii et keskel maneesii olevat kulmat mentii tarkasti ravissa, ja päädyn kulmat suoristettii ja mentiin laukassa. Tossa Zepe oli ihan mukava, aika innokas :D! Tehtiin eri suuntaa viel samat (käynnis, ravis ja laukas), Otin tos vaihees jalustimet pois..


anteeks mut mitä mä teen täs :D?
 Sitte ravailtii harjotusravis ympäri maneesii tehden pitkille sivuille avoa. Zepe oli tosi reipas ja sisäpohje ei meinannu mennä läpi, jolloin avot ei ollu mitään parhaita, pian lisättii tehtävää sellai juttu et s:stä/r:stä nostettiin laukka ja tehtiin keskiympyrä. Otin tota tehtävää varte jalustimet takas. Laukat meni ihan kivasti, aian ei tosin meinannu nousta oikee laukka. Avot meni nyt aika huonosti ku Zepe oli nii innoissaa et ei oikeen totellut pidätteitä. Mentii samaa viel toisee suuntaa ja täs suunnas Zepe oli parempi, ainaki avoissa. Sit viel ravailtii loppuravit keventäen, joissa zepe oli kyllä virkeä. Itse en ollut tuntiin oikee tyytyväi ku en osannu mennä yhtää zepel ja muutenki, ei oo mikää mun lemppari :D.

sori laatu ja mä mut ainut laukkakuva :D
Sitte tunnin jälkee hoisin sepon kiireel pois ja mua tultii hakee ja lähtii äitin kaa kohti Helsinkii. Pysähyttii kuninkaan tiel juomas ja kävin vaihtaa vaatteet. Oltiiki josksu yhentoist jälkee sitte helsingissä, ku mentii mun kummille yöks. Kävin nukkuu joskus 12 jälkee. Aamulla heräsin n. puol 11. Kahentoist jälkee lähtiiki kävelee bussipysäkille ja mentii hartwalille. Ostin mulle juoman ja pian apassionata alkoki :)! Oli kyllä ihan mahtava esitys ja tykkäsin tosi paljon ! Niin hienoja hevosia ja osaavia ratsastajia. Harmikseni mun kamera ei ollu mun puolel ja kuvat on vähän mitä on... Puoliajal olin Sennin ja Miisan kanssa kun neki oli siel. Mut siis kaikenkaikkiaa oli aivan upea esitys !

 Ku lähtii hartwalilta huomasin et lapaset hukku sinne johonki..No ei voinnu mitää ei oo mitää muistikuvaa mis ne oli viimeseen mulla. Sinne ne jäi :D. Käytii viel siel mun kummin luon ja syötii ja suotii kahvit ja seittemän jälkee lähtii kotia kohti.














Sori ku noin 'paljo' kuvii, mut oli pakko :):)

9 kommenttia:

  1. XDD aika ihana toi seittemäs apassionata kuva

    VastaaPoista
  2. Repesin tolle viidennelle ja seittämällenne apassionata-kuvalle :Dd Jotenki tuli Lyrre mielee tosta seittämännestä :D

    VastaaPoista
  3. käy kattoos mun blogim kaveripostaus, jooko? :3

    VastaaPoista
  4. Eiks me olla käyty joskus kattoo apassionataa linda sun kaa?:) ja ootko twitteris xddd

    VastaaPoista