torstai 9. elokuuta 2012

Kesäloma lähenee loppuaan..

Olin siis tiistaista torstaihin Pernajassa enkä siel ehtinny posailla, joten nyt tulee ylipitkä postaus, toivon mukaa jotkut jaksaa lukee..

Tiistaina heräsin kaheksalta. Äiti oli vienny mun tavarat jo aikasee aamul abc:lle ku on siel ite töis. Puol yheksäks mieki menin sinne ku ostin viel juomista. Bussi läks vähää vaille yheksän. Bussimatka meni tosi hitaast ja meinasin nukahtaa koko ajan. En ees muista koko matkast mitää enkä muista milloi se oli peril ja näin.

 Lotta ja sen isä oli bussipysäkil mua vastas ja lähettii siit sitte kauppaa. Lotta tarjos mulle jäätelöt ja ostettii karkkii. Sit me lähettii Lotalle. Lotal me käytii ekaan moikkaas hevosia, ai että oli ihanaa nähä Anttu pitkäst aikaa, pappa oli onnekseni lihonnukki ♥. Sit me mentii sisälle pelaa korttii, mä opetin Lotalle stressin, lännennopeimman ja ryöstön :--D. Sit me mentii kattoo pellon kunto ja se oli hieman liukas mutta ei pahasti, joten kasattiin parit esteet siihen. Sitten mentiin koneelle ja oltii hetki siinä. Loppuen lopuks mä ja Lotta tehtii ruokaa ja sit me syötii.

 Sen jälkee me lähettii hakee hevosii sisälle, mä otin Antunki ja harjasin sen tallis. Lotta laitto Lyrrelle satulan ja mie laitoin suitset. Sit me lähettii pellolle. Verkattii toisel pellol kun meijä hyppypellol oli muuta ohjelmaa. Mie verkkasin ekana, sitten Lotta. Pian päästiin pellolle jossa oli esteet.

 Ensin Lotta meni laukkapuomeja. Ensin väli oli liian pitkä, mut sit tehtii siitä sopiva. Sen jälkeen mä menin selkään ja menin itekki muistaakseni puomit kerran. Sen jälkee aloin hyppäämääm pikkuristikkoa.¨Sit Lotta kävi seläs hyppääs parit hypyt. Sen jälkee alettii mennä kahen esteen innarii jonka jälkee 1-2 laukka-askeleen jälkee viel yks este. Se meni ihan hyvin, mitä nyt välil askeleet ei oikein sopinnu. Sit Lotta hyppäs kahen esteen rataa. Mä menin vaa sellast isoo ristikkoo myöhemmin. Lopuks Lotta nosti vielä esteen 60 cm pystyksi ja mä menin sen pari kertaa.

 Sit loppuverkat ja lähettii kävelee loppukäynnit maastoo ja mentii uittaa lyrree. Me ravattii vetee ja sieltä pois pari kertaa. Välillä siinä tuli pari laukka-askeltakin. Sit me viel seisoskeltii vedessä hetki. Sen jälkee käveltii takas tallille ja otettii varusteet pois ja huuheltii Lyrre viel vedel ja laitettii jalkoihi limimenttii. Sit Lyrre pääs laitumelle.

 Men mentii sisälle ja oltii koneel. Muokkailtii joitai kuvii ja näin. Sit illemmal me yritettii hypyttää lampait mut ne ei halunnu tehä meijän kaa yhteistyötä. Lyrreki vaa sekos ja laukkaili siel laitsal. No sit luovutettii ja mentii sisälle syömää iltapalaa ja sit nukkuu, koska Lottaa nukutti, mua ei yhtää ://. Lotan pikkusisko Heli tunki sinne mun sänkyy ja riehuttii siin sit hetki kunnes se jäi siihe nukkuu ja nukuttii siin sitte :--D.
Anttu ♥

60 cm ja ilme oli jotaa kamalaa :--)


Sitte keskiviikkona mä heräsin jo puol viis jostain tuntemattomasta syystä. Luin sit siin kirjaa kunnes puol seittemält Lotta heräs. Heli nukku viel. Me syötii aamupala jonka jälkee lähtii putsaa varusteit. Mä putsasin suitset ja näin.

 Sit aamul (tai iltapäiväl, ihan miten vaa) Lotta päätti et nyt lähtää kävelylenkille ja otetaa Anttu mukaa. Olin niiin iloin, pääsin viel kerran papan selkää ♥. Harjasin sen oikee kunnol ja eniten harmitti se et sille piti laittaa suitset päähän, ku mie olin aatellu et sen ei tarviis enää ikinä ottaa kuolaimii suuhu, mut toivon mukaa sen ei tarvii nyt enää ikinä ottaa kuolaimii suuhu :D.

 No mut siis menin Antun selkää ja se oli heti ihan innoissaa, korvat töttöröl vaa eteepäin tosi innokkaast, se käveliki toosi terhakkaast eikä näyttänny haittaavan yhtää et olin seläs :). Me siis vaan käveltii ja Anttu sai mennä omaa tahtia, en yhtää hoputtannu tai mitää. Mentii meren rannalle ja otettii parit kuvat, Antulle tuli just siel kusihätä nii meijä piti mennä kuusien taa ja tulin alas seläst (Anttu ei tee tarpeitaa jos ratsastaja on seläs). No se teki sen sit huomaamattomast. Sit mie menin takas selkää, ekaa en meinannu päästä ja yks mies katto autollaa sen aikaa et pääsin selkää ennenku läks xd. Morjestin sille ihan huvin vuoks ja se morjesti takas :D. No sit lähettii kävelee takas tallille ja yhes vaihees Anttu ja Lyrre sai kohtauksen ku yhen talon katol naulattii jotaa. Lyrre sia hieman isomman kohtauksen ku Anttu, mut anttuki ottii sivuu raviaskeleit ja tällee :--D.

 Tallil sitte otettii poneilt varusteet pois ja hemmottelin Anttuu leivänpalasil :3. Sit vietii ne laitsalle. Sit mentii sisälle ja päätettii et nyt leivotaa jotain. Päätettii tehä torttuu jos on marjoi. Lotta kysy mult et "Mitä marjoi laitetaa" mie kysyin et "Mitä on?" Lotta vaa sano et pitäis lähtee kerää, no mie olin sitä mielt et ei sit tehäkkää :--D. Yhtäkkii mua alko nukuttaa tooosi paljo ja mun oli pakko mennä nukkuu. Nukuinki aika kauan ja sil välil Lotta oli ehtinny poimii mustikoit, tehä tortun ja ruokaki oli valmist xd. Noo pikkuvikoi..

 Ku oli syöty nii oltii hetki koneel ja sit iltapäiväl lähettii kaupoille (tai no kauppaan :-D). Ostettii sipsii ja jjäätelöt. Illal lähettii sit Lyrren kaa maastoo, mentii ilmän satulaa. Mie olin ekaan seläs ja sit Lotta, mä menin siis maastoo päi ja Lotta tuli kotiipäin :--D. Enimmäksee me ravailtii ja sit kummatki otti yhen laukkapätkän. Toine sit aina kuvaski. En osaa arvioida ollenkaa lenkin pituutta enkä mitää mut ei anneta sen haitata. Sit mentii viel rantaa vilvottelee Lyrren jalat. Illal me ei oikee tehty sit mitää ja käytii suht ajois nukkuu, Lotan pikkusisko nukku taas mun sängys.
Kunnes kuolema meidät erottaa. </3

Laukkaa
Torstaina Lotta heräs jo kuudelta, mut mä nukuin yheksää. Aamul syötii aamupala ja sit lähtii kuvaa vähä lampait ja lautumii. Sen jälkee me mentii ratsastaa, tarkotuksena oli mennä koulua ja puomeja. En sin tehtii niin että mentii ravis pitkil väleil puomei ja sit hitail. Sit mentii laukkapuomeja. Tarkotus oli treenata puomeja ja pieniä esteitä. Eli mentiin niin että ekaan kaks laukkapuomii, sit pien ristikko jonka jälkee viel puomi. Se meni hyvin, mitä nyt oikeaa kierroksee ei löytynny oikeaa laukkaa, kun se on vähän hankala.

 Lopuksi koitettiin mennä vielä isompaa ristikkoa, mutta Lyrre päätti et hän ei haluu enää hypätä. Lotta sil yritti hypätä sitä mut tuli pari kieltoo ja välil oli lähes polvillaa maassa..No loppuen lopuksi se hyppäs (tiputettii korkeutta) Sit viel nostettii vähä et sille ei jää mitää "En hyppää isoja ristikoita" mieltä. Lopulta se hyppäs tosi hienosti. Lopuks viel se 60 cm pari kertaa.

 Sen jälkee lähettii rantaa vilvottelee jalkoi. Ravailtii vetee ja näin. Yhes vaihees menin ihan lyhyl jalustimil. Oli toosi mukavaa. Ku käveltii takas nii Lotta huomas et Lyrrelt oli irronnu kenkä. Ihmeteltii sitä aika paljon ku ei missää vaihees olli tuntunnu mitää kompastusta, missä vaihees se kenkä ois voinnu irrota :o. Ihme juttu siis. Sit mentii tallii ja hoidettii Lyrre pois ja vietii laitumille. Sen jälkee syötii ja pakkasin loput tavarat.

 Kävin hyvästelees Antun ja puol viis me lähtii kohti bussipysäkiä, mut käytii viel ostaa kaupast limsaa matkalle ja jäätelöt. Bussi mie kävin koneel, nukuin ja luin kirjaa :--D. Lotta ja Heli (pikkusisko) oli siis myös bussis ku ne meni äitillee, ne jäi valkealas pois jam ie jatkoin viel matkaa. Olin kotoon joskus vähä yli seittemä, harmitti tosi paljo ku en päässy Vissyl käymää ):. 

 Kotoon en oo kummempii tehny, selannu kuvii läpi ja näin.

Ihmettelen suuresti jos joku hullu ihminen jaksoi lukea tämän loppuun :---D. Anteeks et tää on tälläst tönkköö pötköö mut ei voi mitää ://.

3 kommenttia:

  1. Eiiii LINDA :DDD Toi kuva!! :D Mut joo oli kiva viikonloppu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on nii hottis et oli pakko laittaa :--).
      Ja joo oli kivaa, mut kyseessähän EI ollut viikonloppu ;);)

      Poista
  2. näytät ihan munapäälle! XDD

    VastaaPoista