perjantai 10. elokuuta 2012

Koulutunnilla

Tänään heräsin kymmeneltä. Olin koneella, katoin TV:tä ja söin. Yheltätoista alkoi nukuttaa ja menin uudellee nukkuu ja nukuin yhtee asti. Sit kaikki läks jonnekki, äiti matkalle, veli harkkoihi ja iskä oliki ollu koko ajan töis. Mä en sit kummempii tehny, luin kirjaa ja katoin tv:t.

 Neljän jälkee iskä oli tullu ja se läks viemää mua tallille, olin varautunnu siihe et meen Zsa Zsal ja olin ottannu kannukset, kun ne olin löytänny (en oo käyttänny niit piitkää aikaa ja ne oli kadonu :--D). En muutenkaan tykkää käyttää kannuksia, mutta mulla ei oo intoa potkia hevosta koko tuntia eteenpäin, eikä oo myöskää intoo maksaa tunnista jolla en voi tehä mitää ku hevoin ei liiku..

 No tallilla katoin ja mähän meninki Zsa Zsal :). Oli jotenki toosi kylmä ja mul oli vaa huppari.......No kuvasin siin sit estetuntii ja sit vaa olin siin nii, kunnes puol seitemän aloin laittaa ZZ kuntoo. Seittemältä alko siis tunti. Ekaan me verryteltii käynis aika kauan. Sit alettii ravaa ja tehtii paljo nopeit käynti- ja ravisiirtymisii. Pian alettii tekee joka kulmaa voltit (samal jatkettii siirtymisten tekoo). Tarkotus oli taivuttaa kunnol mut siit ei meinannu tulla mitää ku en saannu sisäpohetta läpi..Sit menin keskelle ja taivutin siin oikein, mut ravis ei edelleekää toiminnu ku se sisäpohje.. :d.

 Ravailtii aika kauan ja tehtii niit volttei, sit lisättii viel et tehtii pitkille sivuille nii reipast ravii ku hevoin pääs ja ite kesti (oltii koko tunti harjotusravis..! (paitsi loppuravit). Zsa Zsal on aika pomppiva ravi ja heiluin siel ku perunasäkki.. Mut kyl se ainaki liikku :--)! Sit käveltii hetki pitkin ohjin.

 Laukkatehtävä oli sellai et alotettii oikeesee kierroksee nostettii L:ssä laukka ja tehtii loivakiemuraura (=vastalaukka harjotusta siis) ja sit c:ssä käyntii. No oikeesee kierroksee se onnistu musta ihan hyvin, laukka säily koko ajan ja näin, istunta nyt oli mikä oli..Vasempaa kierroksee sama (nyt vain c:stä laukannosto ja l:ssä käyntii) se ei menny nii hyvin, raviisiirtymisii tuli siin keskivaiheil ainaki kerran..Vika kerta meni kummiski hyvin.

 Sitte viel loppuverkat ja zsa zsa oli niis kiva, nyt se taipu hyvin ja kulki ite hyvin. Tunnin jälkee harjasin zsa zsan ja vein Riian laitumelle. Sit iskä tuli hakee, kotoon en oo kummempii tehny. Kattelin tos kuvii ja lähes kaikki oli huono laatusia, ja ne joissa oli hieman parempi laatu nii mä olin tietenki ihan kamala ):! Eli julkasukelposia kuvia oli toosi vaikee löytää, mut laitan tähä nyt pari..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti