maanantai 17. syyskuuta 2012

Ootan innol viikonloppuu..!

Mut kerron nyt ekaan maanantai illast ku olin tallil :).

Mentii miisan kaa siis suoraa koulust tallille, eväät (eli pizza..) oli mukana ;). No sit syötii ne ja kyseltii Lauralta viikonlopusta (ollaa lähös siis tallin kaa Viroo, tarttoohon kisaamaa ! ja viettää lomaa). No selvis se sit et me lähtää perjantai aamuna kello viisi tallilta !! Kiva herätys :--D. No sit neljält haettii hevosii sisälle ja mun piti siis taluttaa Jerryä ekalla talutustunnilla. Se meni ihan kivast. Sit hoisin kaikkii juttui ;). Laitoin Helmin valmiiks ku menin sil kuuden tunnille.

 Ekaan käveltii ja sit alettii ravaa kevyttä ravii, tehtiin kumpaaki päätyy ympyrät. Se emni tosi kivast, Helmi oli reipas ja taipu kivasti, Lauraki sano et se on hyvä :)! Ainut ongelma on mulla ku joko poni on pieni (jota se on) tai sit mul ei oo vaa taitoo pitää jalkoi sen ympäril ! Se on vaa mulle mahotonta, muil se onnistuu paremmin, mut ei Helmin kaa :D! Sit alettii menee harjotusravii ja tehtii samat ympyrät, nyt jalat pysy paremmin ponin ympyräl, Helmi alko jo hikoo ku raukal on nii paksu karva jo nyt.. No sit vaihettii suunta ja tehtii viel parit pääty-ympyrät ja kummanki pitkänsivun keskelle käyntisiirtymä, harjotusravis siis mentii.

 No sit käveltii aika kauan, jonka jälkee alettii tulla pituushalkasijalle, siitä pohkeenväistö uralle ja sit laukannosto. Pohkeenväistö meni paril ekal kerral must ihan hyvin ? Mut sit Helmi alko ehkä kyllästyy (tai mun taidot loppu :D) ja se ei menny enää nii hyvin, se pysähty, ei kuunnellu sisäpohjetta jne. Ei se kyllä laukannukkaa, se vaa ravas. Mentii sit aika mont kertaa mut sit alettii ravaa, Laura sano mulle et nyt nostat sen laukan ! No ravasin sit iha täyt maneesii ympäri kunnes se vihdoin laukkas ! Laukkasin sil lyhyen pätkän sit raville ja sai paljo kehui ku ei ees pukittannu ! Olin niiin ylpee.

 Sit käveltii, Helmi oli kaulasta ihan hies, sit hikee melkeimpä valu siitä, joten vein tallii otin kamat pois annoin heinää etee ja se sai olla siin tunnin. Viimesen tunnin aikaan mä ruokin tuntitallin hevoset (ainaki puolet niist) Vein yhen hevosen ulso ja ruokin ulkoon olevat hevoset, tein siis iltatallista puolet :). Joskus puol ysi meit tultii  hakee (Miisaa ja mua). Miisan äiti vei mut kotii ja kävin sit suihkus :). Nyt pitäis mennä nukkuu :D! Olin tekes siis tunnist videokoosteen, ja pyysin kuvaaja ottaa videoit, mut ei niitä videoita ookkaa ku viiden sekunnin eest, nii en iha viitti laittaa mitää koostetta..Arrrgghh! Ei sit voinnu kuvata ):! No kuvii laitan nyt sitte..


Pohkeenväistö yritystä :D (mäki tota kantapäätä<3)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti