sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Tääs onjäänny postailu vähä

Joo perjantaina siis en menny tallille, mun piti mennä ratsastaa Vissyl, mut jst silloi ku mun piti lähtee nii alko sataa ihan kaatamal, ja kun mulla on tot nuhaa nii en sit viittinny mennä..

 Lauantaina heräsin suht aikasee, yheksältä :D. En siin oikee mitää tehny, kävin mummol kattoo mun serkkui ku ne oli siel. Sit päätettii Sirun kaa ihan siin vaa et se tulee meille, no se sit tuli bussil tänne ja jouduin lähtee kyl kaatosatees sit vastaa. No oltii sit koneel ja ennen viittä lähtii Vissylle. Sen omistaja ei siis ollu kotoon ja mä (me) hoidettii iltatalli (ja sunnuntain aamutalli). Otettii ekaan hepat sisälle, mä talutin Potin ja Siru Vissyn. Sit harjattii Vissy ja laitettii sille kamat päälle ja lähtii maastoo, Siru tuli pyöräl mukaa.

Ekaan oli hieman ongelmii ku me mentii yhen aitauksen ohi jos oli kaks tammaa.. :D Vissy ja ne tammat meni ihan höppänöiks! Vissy vaa höris ja steppas siin ja yritti koko ajan pysähtyy, oli hieman ongelmii saada se liikkeelle, ei se koskaa ravikärryjen kaa oo tollee tehny xd. No päästii siitä sit kummiski ohi. Mentii siin käyntii ja Vissy oli sairaan mukava, ei hötkyilly yhtää tai mitää.

 Meil oli tarkotukseen mennä yhelle pellolle tekee käyntityöskentelyy, taivuttelee sita ja näin, mut sit peltoo oltiiki alettu jo kyntää ):. Ekaan aateltii et mennää sit yks lenkki ja meijän ois pitänny mennä siit pellon vierest ku siin on sellai tieväylä, mut sitku siel oli traktori nii Vissy oli vähä erimielt ja kääntyki kerran pois kotii päin, mut vein sit sit viel sinne poispäin kotoon et ei saannu ite päättää milloi käännytää ! Päätettii sit lähtee kotii ku oltii me jo melkei tunti kävelty. Nyt tammojen kaa ei ollu nii suurta ongelmaa, ku siru oli meijä vieres siin et Vissy ei päässy niitte tammojen vieree :D.

 Sit tallitiel sain idean et Siru vois mennä Vissyn selkää ja nii se sit meniki, ei se ratsastannu sil ku ehkä 50 metrii, mut ratsasti kumminki :)! Sit vietii Vissy tallii, otettii kamat pois ja sit annoin hepoille kaurat ja heinät. Sit me lähtii kotii ja kotoon ei kummempii tehty, oltii koneel ja katottii tv:tä. Me mentii jo 12 nukkuu :).

Sitte sunnuntaina herättii jo seittemän jälkee ja puol kaheksan lähtii kävelee sinne tallille ! Meil meni puol tuntii xd. No sitteku se ovi on lukos nii avasin sitä, sit yritin ottaa sit lukkoo siit irti mut en saannu, joten työnsin sit ovee auki, no tietty mun sormi jäi sen lukon ja rautajutun välii ja tost peukalost irtos kynttä..Tuli siitäki sit iha kivast verta, no mikäs siin, annoin ehvosille kaurat ja täytin heinäsäkit, mut siru laitto ne kii ku mun sormi ei kestänny, sit lähtii kotii ja kotoon leikkasin sen kynnen palasen pois, läks aika iso palain muute ! No siin oltii sit hetki koneel mut sit kymmeneks mentii taas sinne tallillle ku vietii ne ulos, neku oli ulkoon nii kuvailtii siin hiema ku ne leikki :D. Tuli kyl kivoi kuvii !

 No sit mentii kotii ja 12 jälkee lähettii mun mummolle ku siel oli mun serkun nimipäivät. Syötii siel ekaan kunnon ruoka ja sit istuttii varmaa kaks tuntii siin sohval Sirun kaa, kunnes otettii jälkkärii ja sit lähtii kotii :D. Kotoon oltii hetki koneel, mut neljäks iskä vei meijät jo Miisalle. Sit lähtii tallille ja haettii viel senni kyytii ja sit mentii tallille xd. Oltii siel hetki ja vietii esteit maneesii. Sit Laura (ope) soitti nii lähtii hakee hevosii. Mä otin zepen, sit meil oli kiire ja mun piti ravata Zepen kaa siin, nii se nosti vaa laukan xd. Oli siin sit iha kiva juosta vieres ku se vaa laukkas ! Sit mun kuntopetti ja pysäytin sepon, sit viel se ravas loppu matkan. Nii siis Miisalla, Tiialla, Katriinalla ja Katrilla oli "estevalmennus" nii olin kuvaas sitä, ei sen kummempaa.

 Seittemält lähtii sit pois miisan äitin kyydil, vietii Senni kotii ja sit Miisa ja ne vei viel mutki kotii. Kotoon en oo oikee mitää tehny.
Vähä potist ja must kuvii :)
Ne villiinty !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti