keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Hevostelua

Onpa taas hieno otsikko.... :D Mutta siis maanantaina en ollut tallilla. Tiistaina jouduin heräämään aika aikaseen kun Vissyllä oli ravit, ne oli Kouvolassa ja ihan vaa harkkaravit, ei viralliset. Menin n. puoli yhdeksän tallille ja harjasin Vissyn. Raviradalla otin Vissyn traikusta ulos ja auttelin sen valjastuksessa ja kuvailin sitä. Itse startissa Vissy johti viimeseen takakaarteeseen asti mutta sitten toinen hevonen tuli Vissystä ohi, kuitenkin se oli hyvä kakkonen :).

Stratin jälkeen pesin Vissyn ja taluttelin sitä vähän ja  sitten vein sen koppiin missä heinät odotteli. Täytyy tähän väliin sanoa et en oo ikinä lastannu hevosta traikkuu :D (olen kyllä auttanut hevosien lastauksessa). Ei se nyt ihmeellistä ollut. Käytiin sitte paalupaikalla syömässä ja lähtiin robbarin kautta kotiin. Kotona lähin heti ekana rämpimää suolle ja ettii kasveja, illalla en tehny oikeen mitään.





 Keskiviikkona heräsin aikaseen siivoamaan huonettani ja laittelin kasveja paperille. Kahen mais aloin pakkaa ja sit lähinkii Kouvolaa ja sieltä bussilla Lotalle. Lotta siivos ekaa niitten taloa ja auttelin sitä siinä, illal lähtii tallille, otettii hepat laitsalta ja laitettii kuntoo, Kyttä, lotan uusi poni on niin söpö <3. Sellainen pieni ja pyöreä shetu. Laitettii Lyrrelle satula ja Kytälle kärryt ja lähtii yhelle pellolle.

Pelollolla jätettii kyttä syömää vapaasti ja mä ja Lotta ratsastettii Lyrre. On se kyllä kehittynny ! Ei tehty mitää kummempaa, mä taivuttelin sitä ravissa parhaani mukaan ja laukkasin vähän, otin myös pari laukkaspurttia. Kun lopetimme niin huomasimme että Lyrreltä oli pudonnut toisesta etusesta kenkä, en tajua miten se saa aina kenkänsä irti kun mä oon Lotalla, sillä on jotain mua vastaan :D. Yritettii ettii sitä kenkää siit pellolt varmaa puol tuntii, tuloksetta. Lopulta lähtiin kotiin.
voi mua, mut Kyttä <3



lisäys




2 kommenttia:

  1. ihania kuvia ja söpöjä heppoja , tuo lyrre on vissiinkiin tiine

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoos (: ja ei, Lyrre ei oo tiine, sille on vaa tullu "pieni" kesämasu

      Poista