tiistai 16. lokakuuta 2012

Koulukisat 14.10

Joo nyt päätin alottaa kirjottaa niistä sunnuntain koulukisoista jotka menin siis Helmillä, luokkana raviohjelma. Aamulla tuli hiemna kiire kun tarkotus oli herätä puol kaheksalt ja mie heräsin kaheksalt ja puol ysilt jo lähtii..No kerkesin kummiski. Tallil laitettii ekaan maneesin kirjaimet kohillee, se on yllättävän hankalaa ja kulutettiinkin siihen aikaa noin tunti :--D.

 No sitten kun ne oli saatu niin hain Helmin sisälle. Sen jalat oli ihan mielettömän likaset joten päätettiin viiä se pesukarsinaa.. No siellä se pomppi, juos nous pystyy, pukitteli ja jyräs päälle, ihan perus Helmi siis. No yhes väihees se hyppäs mun jalkaterälle, oli siin meni pois ja hyppäs samaa kohtaa uudestaa..Ei toki jalka ollut kipeä (se on vielki muute kipee xd). No kyl ne jalat vähäsen putsaantu, mut ei paljoo.

 No siin harjailin hemppaa, välil kävin kattoo niit kisoiki hetkeks. Mä lähin siis vasta 15:toista. Puol tuntii ennen mun lähtövuoroo menin verkkaa ponii, en alunnu verkata paljoo ettei se väsy, otin parit ravipätkät, taivuttelin ja tein voltteja. Sit lähin ulos kävelee hetkeks. Helmi käyttäyty ihan sika hyvin ! Ei välittänny oikeestaa yhtää vieraist hevosist tai siitä hälinästä. Kävelin ulkoon hetken ja sitte menin takas maneesii ja ravasin viel parit pätkät.

 Ku mun rata alko nii ua jännitti ihan sikana ! Helmiiki ehkä jännitti vähän ja se ilmeni laiskuutena. Eka raviinsiirtyminen onnistu ihan hyvin, ravi oli hieman laiskaa ja näin, eka keskiympyrä meni hyvin, vähän oikes ekal kaarel ja toinen kaari veny vähä pitkäks. Sit päädys se siirty käyntii, sain sen vihdoin ravii ja lävistäjäl jos ois pitänny olla temponlisäis nii meni nii huonosti et huhuhuh, poni suorastaa hidasti sitä ravia xd. No loppurata meni mun mielestä nyt ihan okei, mitä nyt ravipätkis niitä käyntiinsiirtymisii tuli vissiin kaksi. Olin kuitenkin rataan tyytyväinen, parempi ehkä kuitenkin niin että poni oli hieman laiska, kuin että me oltais hypitty seinille.

 Arvostelupaperi oli ihan okei, kehuja oli esim. hyvä pysähdys ja hyvä tie, siirtymiset pisteessä ja noin. Mut sit oli myös paljon niitä "siirtyy käyntiin, lävistäjälle ei ole muutosta ravissa, vastustelee ohjaa/pohjetta ja näin edespäin :-D. Oon silti tyytyväin rataa ! Prosentit oli siis 52,86 ja pisteitä 74, päästii siis hyväksytysti läpi, jes! No radan jälkee kävelin ponin kaa aika kauan ja sit vein tallii ja ulos. Kuvasin sitte toista luokkaa, kisat oli sikana myöhässä ! Ehittii just ja just kattoo kakkosluokka ja sen jälkeen oleva Jaana Kivimäen ja Griviksen Horse show esitys, oli tosi hieno :)! Sit menin sirun kyydil kouvolaa ja sielt lähin kotii.




Sano kuka mitä tahansa, nii mä sanon et sä oot paras ♥
Nyt viel tää video:
Tiedän mun ratsastus on varsinki ton ponin kaa täynnä virheitä, mut koittakaa kestää, meit kumpaaki (tai no mua viel enemmän) jännitti sairaast :)!

2 kommenttia:

  1. millä ohjelmil/ohjelmal teet noit bannereit :) ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ton bannerin mulle on tehny yks riina :) mut ite teen picasal

      Poista