lauantai 27. lokakuuta 2012

Ensilumi + estetunti :) (ja lauantai)

Perjantaina iskä herätti mut 11.. Aattelin et nyt on tullu lunta, mut ei ollu tullu. No olin kotoon hetken mut sitte lähin mummolle :)! Siel olin vähä reilu puol tuntii, kattelin tv:t ja pelasin itekseni korttii. Sit lähin välis käymäs kotoon, söin, olin koneel ja kahen jälkee lähin jo mummolle uudestaa :)! Nyt kattelin siel mun 'isoenon' ja isomummon hautajaiskuvii..Ikävä ♥. Sit kolmen mais menin taas kotii ja olin koneel, sit pukeuduin superlämpimästi ja lähtii tallille.

 Ekaan tallil haettii parit hepat sisälle ja näin. Olin siis estetunnilla ja poninna toimi Jerry :)! Harjasin sen sit ja laitoin kuntoo, ku olin lähös maneesille huomasin et jerryl oli oikees takajalas haava..Laura sit katto sitä ja totetsi että varmaa jää on repässy siihe. No se kummiski sano et voin mennä tunnille, ja katotaa et ontuuko. Ei onneks ontunnu :)! Mut tuntii. Ekaan ravailtii hetki vasempaa kierroksee ja mentii kolmen esteen sarjaa puomein ravis. Sit vaihettii suuntaa oikeesee kierroksee ja alettii tulla sitä sarjaa laukassa (puomeina edellee).

 Vähitellen Laura alko nostelee puomei esteeks ja loppujen lopuks kaikki kolme estettä oli pystyi. Mul ja jerryl oli siis et kolme laukkaa välii aina. Ekaan ei menny oikee hyvin, mut sit aloin keskittyy ja laskee askelia, jolloin alo mennä jo tosi paljo paremmin ! Mentii tota sarjaa aika kauan. Hyvää treenausta mulle ku mulle on tosi hankalaa hahmottaa etäisyyksii ja askeleit. Sit alettii tulla rataa joka oli et vasemmas kierrokses mentii ekaan se kolmen esteen sarja, sit oikees kierrokses lävistäjäl okseri jonka jälkee suhteutettu okseri pysty linja :). Rata meni ihan hyvin, mitä nyt vähäsen nyppäsin suhteutetulla suusta.. Tultiin sitä suhteutettuu viel sen jälkee kaks kertaa, nyt tosin eri suunnasta eli ekana pysty sit okseri. Must ne meni hyvin, vikal kerral okseri oli vissiin 60-70, en tiiä yhtää kun en osaa korkeuksii oikee mitata päässä :D.

 Sit loppuravit ja -käynnit ja poni tallii. Harjasin sen ja puhistin vedel sen haavan. Otin parit kuvat Jerryst ja Ränist ja sit menin maneesille hetkeks. Kattelin siin vikaa utntii ja sit lähin kotii. Kotoon en oo kummempii tehny.. Nukkumaan meno vähän venähti ja menin nukkuu neljältä. Hups
Hieno Jerry ♥ ! Sori toi mun jalka..
Sori huono kuva, ei oo oikees koos tai oikeil kohil mut tollai rata se oli :))
On se melkein normaali Räni ♥
Sitte lauantaina iskä tuli taas herättää mut, nyt tosin 12. Hetken mielijohteesta sitten päätin lähtee iskän ja äitin kaa kouvolaa kattoo mun veljen jääkiekkopelii ! Tarkotuksena oli kuvata, mut matkalla huomasin että muistikortti jäi kotii..Tylsistyin siel pelis kaks erää (okei oli se ihan mukavaa kattoo, koska yhes vaihees pelii tuli kaamee tappelu niille :D). Mut toisen erän lopussa soitin Emmalle et onko se kotona, no olihan se joten pakotin sen lähtee mäkkii ja äitiki vei mut sit sinne.

Mä olin siel vähä ennen Emmaa ja äiti tilas mulle happy mealin, mut ne ei alkannu viel tekee sitä. Sitte ku Emma tuli nii sanoin et ne voi alkaa tekee sit ateriaa, koska Emmaki tilas aterian :). Syötii siin ne ateriat ja rupateltiin mukavia (tai ei niin mukavia ;)) asioita. Sit lähtii lidlii, emma osti mulle sieltä tuplan. No sit ku mua ei tultu viel hakee nii mentii takas mäkkii, mtu ei viittitty mennä sinne vaa istuu nii ostettii viel pienet ranskikset ja syötii ne :D! Juteltii taas siin kaikkee ja yhes vaihees sain Emman nauraa kaameen kovaa xd. No sit mua tultii hakee ja piti mennä ku mua tultii hakee ):

Kotoon kävin mummol ku sinne oli tulllu mun serkut. Sit tulin kotii enkä tee varmaa mitää muuta täs illal ku oon koneel..

4 kommenttia: