torstai 11. lokakuuta 2012

Puomitunnilla

Tänään, siis torstaina olin puomitunnilla. Tallille menin vähä ennen viittä. Katoin siinä hetken ekaa tuntia ja sitten hain Helmin sisälle. Se oli taas ihan kurakunnossa joten harjailin sitä siinä. Sitten mä menin ite tekee esteitä ja Katriina laittoi Helmille varusteet päälle. Kuudelta alkoi meidän tunti.

 Ekaan ravailtii kolmikaarisel kiemuraural niin että ekal kaarel (keskel) ja vikal kaarel (keskel) oli puomi, sitten siin toisel kaarel (uran vieres) oli kavaletti, puomi oli tosin ehkä vaan 10 cm irti maasta. Se meni ihan kivasti, mitä nyt kerran onnistuttii kaataa koko tolppa ja useesti tule ennen sit 'estettä' et se hidastihidasti ja hidasti mut hyppäs kummiski. Tultii tot aika monta kertaa.

 Sit käveltii hetki ja sen jälkee laettii laukkaa, tehtii sillee et oikees kierrokses L:Stä laukannosto ympyrä päätyy ja siin mentii se puomi ja sitten uralla se este joka oli nyt sen 20-30 cm korkea ? Helmin kaa saatii iana nostettuu yks laukkapätkä, joko ympyrällä tai esteen jälkeen. Tuli siinä vissiin yhksi (hidastus)kieltokin. No Helmi kuitenkin hyppäsi ihan kivasti (silloin kun hyppäsi).

 Sit vaihettii suuntaa ja tehtii smaa toises suunnas. Nyt tuli pukkejakin mut en tippunnu, hypyt onnistu tos suunnas iha kivasti, ei tulut vissiin yhtää kieltoa. Yleensä laukka nostettiiin esteen päällä. Sit alettii tulla siihe suuntaa sillee et mentii kierrosluakkaa ja sitten se pysty, korkeus oli ehkä 30-40 cm ? Mä nostin aina parit laukat ja pukkeikin tuli, kerran nostettii laukka ennen estettä, mut oli ohjaus ongelmai joten me mentii ohi. Siihe tuli myös yks kielto, mut päästii loppuenlopuks se tosi kivasti yli ! Sit loppuravit kolmikaarisel niil kahel puomil. Oon tuntii tyytyväin ja ootan innol niit koulukisoi, ja toivon et kaikki menee hyvin, mut niiku sanotaa nii; Toivotaa parasta ja pelätää pahinta :):). Nyt parit kuvat (laatu ei oo kaiksi hyvä)



hups

6 kommenttia:

  1. oot tooooosi pitkä helmille.......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei se ees oo :)

      Poista
    2. Ei Linda oo yhtään liian pitkä Helmin selkään! (: Ei Laura antais Lindan mennä Helmil, jos se ois mukamas liian pitkä, mitä se ei kyllä oo ;)

      Poista
    3. tohon pituusasiaa en muuten ota kantaa, mut sitä ponia ei yhtää se pituus häiritse, vaan paino, oma ratsastus siit pituudest vaa kärsii :) ja joo tosiaa, eiköhän kivarin opettajat paremmin nää pystyyks linda menee helmillä vai ei :D

      Poista
  2. Oon tosiaan pitkä Helmin selkää, mut ei poni pituudest kärsi, ainut joka siit kärsii oon mä. Poni 'kärsis' painosta, mut painon puolesta mä voin sillä mennä :). Ja tosiian, jos oisin liian pitkä Helmille, laura ei varmaa antais mun mennä sil :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jos olette noin noloja ettette edes omalla nimellänne voi asiatonta palautetta antaa niin olkaa anonyymit hiljaa! siinä mun mielipide! Linda menee Helmillä mun mielestä hyvin eikä Laura antaisi Lindan mennä Helmillä jos olisi liian pitkä tai painava ponille! Otinks mie ton vikan kuvan, ku en muista et oisin ottanu tollassen ? ;DD

      Poista