lauantai 6. lokakuuta 2012

"Masentunnut ratsastaja"

Tiistaista en muista oikeestaan mitään muuta kuin et mun piti mennä ratsastaa Vissyl, mut nukahin päiväl nii en mennykkää...Harmittaa ku koulu vie nii paljo aikaa (ja unta) nii en ehi käyä siel nii paljoo ):. Keskiviikkona oli paloharkat ja siel oli joku ambulanssitäti pitää niit harkkoi. Torstai olin sit vaa kotona.

 Perjantaina taas olin koulus ja menin sitte kotii ja illal lähtii tallille. Olin siel iha innoissaa, mut jostaa syyst ku katoin estetuntii nii mieliala laski? En mie tiiä miks. No seittemält alko mun tunti, menin Ladyllä, laura sano mulle aika nopeest jo heti "Linda älä oikeest näytä noin masentuneelle" en mä tienny miks mun ilme oli masentuneen näköi ? Ei mul ehkä ollu nyt fiilikset mitkää parhaat, mut ei mun ollu tarkotus olla niin masentuneen näköi :-D Ope sano tosta samast asiast mulle varmaa neljä kertaa sen tunnin aikaan! Lopus se viel kysy et piänks sille jotaa mykkäkouluu ku en jutellu xd.

 Mut nyt takas asiaan, eli tuntii! Eli alus mentii käynnis ja taivuteltii hevosii suunnast toisee, Lady oli tos ihan kiva. Sit yhes vaihees Laura laitto Ladylle piuhat, tai jotkut "apuohjat" ne laitettii siis sen takii ku Laura halus et Lady menis eteenalas rennoks eikä touhottaia pää ylhääl. Mut sit alettii ravailee ja tein pääty-ympyröit Lady oli ihan mukava, ja meni jopa välil sinne alas ja ope kehu, mut en mä osannu ratsastaa sil kyl ollenkaa, enkä tajunnu miten se meni sinne alas ku en tajunnu mitä tein.

 Sit vaihettii suuntaa ja mentii harjotusravis ja alettii tulee keskihalkasijaa pitkin, ekaan ihan vaa suoraa ravis ja se meni nyt ihan okei, mitä nyt pompin ladyn seläs vähä. Kyl se toski meni välil ihan hyvin, ihan mukava siis oli. Sit alettii tekee sillee et siin keskihalkasijal r:n ja s:n välii pysähys suoraa ravist ja sit takas ravii, Lady pysähty ihan kivast, ja lähtiki ihan ookoost ravii suoraa. No mentii sit pari kertaa kunnes "Lady pysähty tosi hienost tasajaloin" nii mä lopetin siihe, laura kysy et "Tunsinks mä sen?" mä sanoin "No en tuntennu" Sit laura vaa puhu et oonks muka oikeest noi väsynny et oon tollai..

 Sit alettii laukkailee ja mentii pääty-ympyräl sillee et c:stä laukannosto, laukattii 1/4 ympyräst ja sit ravii, taas mentii 1/4 ravii ja sitte siit vastalaukan nosto ja taas 1/4 vastalaukkaa. Siitä sit taas 1/4 osan jälkee se oikeen laukannosto. Oikeet laukat lady nosti ihan kivats, vaikka nyt oli kaamee häslä ! Poikitti ja kaikkee, mut ei me vissii kertaakaa nostettu siin kohtaa väärää laukkaa. Mut sit vastalaukat ei oieke onnistunnu, jouduin tehä aina ympyrän vasempaa kierroksee ja nostaa siit vasen laukka ja jatkaa sit ympyrää. Lady oli laukas tosi "kuuma" eikä oikee onnsitunnu, mut ihan kiva.

 Sit laukattii viel suoral ural vastalaukkaa, lady oli iaka kuuma mut saatii vissii kolmet nostot oikee nii sit lopetettii siihe, sit loppuravit ja -käynnit. Ravis Lady oli kaamee häslä ja ravas kovaa ja näin, mut käynnis se sentää maltto xd. Ihan ookoo tunti siis, joten en tajua miks olin nii masentuneen näköin, sori niille jotka oli kattoos xd. Oon pahoillanii. Tunnin jälkee hoisin ladyn pois ja lähtii kotii ku Siru tuli meille :)♥.

 Illal käytii abc:l ja katotiti meil salkkareit ja oltii koneel jnejne. Käytii nukkuu joskus 1 ? Nyt kuvii ja cee siruu♥

eheh...

Lauantaina herättiin kunolla 12 ja kaheltä lähettiinki Vissylle. Ekaan mul oli tarkotus ratsastaa sil ja Siru kuvais, mut se omistaja sanoki et voitaiski lähtee ajaa kärryil ! Mua ekaan epäilytti ihan sairaasti et pysyyks se käsissä, ku on kerran lähtenny mua viemää, mut se omistaja laitto kärrit perää ja sekin päähä ja sit me jo lähtiiki ! Meijän oli ekaan siis tarkotuksena mennä sellai karskon lenkki, ehkä neljä kilsaa tai jotain ? Mut jossaa vaihees me mentiiki vika suuntaa ku en ollu koko lenkist yhtää varma, ja loppuen lopusk (yli tunti oltii menty) nii me tultii jonku asvalttitien vieree ! Olin iha ihmeissää ja Siruki oli, soitin sit sille omistajalle ja sano et me oltii PIHLAJASAARESSA! Tai jossain sielä, kymmiski melkein 10 kilsan päässä tallilta :D! No ei siin mitää lähtii vaa kävelee takasin, yhteensä se lenkki oli vissiin 12-14 kilsaa? Luulisin, en oo kyllä yhtään varma, yli kymmenen kilsaa ainakin.

 Mut lenkki meni tosi kivast, välil Vissy ravaili, mut enimmäksee oli rauhas ja käveli nätisti. Siruki ajo sil pitkii matkoi ja hyvin meni :)! Oli kyl positiiviin yllätys et pysy noin hyvon käsis (vaikka se sekki irtoski jotenki hassust heti alkumatkast). Oltii josksu viiden jälkee tallilla, lenkis meni siis vähän yli kaks tuntii. Otettii Vissylt valjaat pois ja sit se omistaja tuli siihe nii pestii se ku se oli iaka kurain ja vähän hikiinki. Sit me haettii Potti sisää ja päätettiii et pestää pottiki, sitä ei oo siis ennen pesty muutenku jalat, nii vähä aateltii et mitenköhä se menee. No ekaan se meinas lähtee sielt ja näin, mut oli itseasias ihan kiltisti, pestii se kokonaa (tai no kasteltii) ja sit kuivasin sen ja laitoin karsinaa.

 Me lähtii kuuden jälkee tallilt pois Sirun kaa ja mentii sit abc:lle ja syötii siel ateriat (okei, mä söin aterian ja siru ranskikset..) Illal ollaa oltu koneel ja katottu tv:t. Huomee ois tarkotus menä ratsastaa Vissyl ja mennä ilman satulaa.
Jotaa niin rakasta, jotaa niin ihanaa, jotaa niin tärkeetä ♥!

Oon ihan asialliin hevosohjastaja !!
Sit viel linkki videoo jonka tein Vissyst: linkkii, paina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti