tiistai 2. lokakuuta 2012

Syksy on täällä

Kaikesta ton syksynki huomaa..on sairaan kylmä aamusin, tallil tarhat on iha kurasii (sain siitä ikiävän muistutuksen) ja lehet muuttaa värii. Mut nyt ite asiaa.

Lauantaina tein sen täksvärkin ns. toisen osan ja se oli perunan noukkimista pellolta..Ei mitään mukavaa puuhaa, varsinkaa ku se kone meni kolme kertaa rikki, yhes vaihees mun piti mummon kaa kuokkii niit perunoit sielt ylös :D! No mut lopult se kone alko pelittää ja saatii ne perunat ylös sielt maast. Perunan nostos meni yli neljä tuntii ja sen jälkee mentii syömää mummolle. Mä en siel kauaa jaksannu olla vaa menin kotii nukkuu.

 Neljältä lähettii äitin kaa ajaa valkealaa ku se vei mut Lotalle (valkealaa sen äitille). Lotal katottii vanhoi salkkareit ja illal lähtii kaatosatees pyöräilee abc:lle ja ostettii sipsii ja limsaa ja syötii ranskikset ku ootettii et sade lakkais. Illemmal katottii taas salkkareit ja käytii ulkoon kävelees illal. Mukavaa oli :-). Käytii joskus yhen aikaa nukkuu.

 Sunnuntaina aamul katottii taas salkkareit ja yhen jälkee lähtii Veturii ku Lotta ei ollu siel viel käynny, mä oon ite siihe paikkaa tosi pettynny..must siel ei oo oikeestaa mitää. Kierreltii siel kauppoi mitää löytämättä, paitsi ostin yhest kaupast (carl ohhlsson tai joku tolla ?) sellasen pienen radion, se on sentää tähä mennes ollu tosi kiva :)! Ja sit mä ostin kynii tigeristä, ne osottu kyl tosi huonoiks koska tiistai koulus ku yritin niit käyttää nii ne ´hajos.. Mut takas sunnuntaihi. Sit käytii siel tietty syömäs mäkis.

 Sit kolmen neljän mais lotan äiti tuli hakee meit sielt. Mä olin viel viitee lotal ja sit lähin kotii ku iskä tuli hakee. Kotoon tein käksyt ja olin koneel.
Lotan pikkusiskon hauveli :33
Maanantaina oli siis paluu kouluun..No siel meni ihan kivasti ja kolme vikaa tuntii (puutyöt) oli varsinki tosi mukavii :--D! Tuli taas juteltuu ja naurettuu (kyl mä tein siel jotaa järkevääki..). Mutta sit ku koulu loppu kävin kaupas ja lähinki sitten bussil tallille. Siel ekaan juttelin yhen hevosen vuokraajalle ja yhtien hevosten omistajille. Söin siin välis myös. Sai ntietää pari juttuu hevosten hieronnast. No kummiskin neljän mais alettii hakee hevosii sisälle, mä tyhmänä menin koulukengillä hakee Helmii ja en toki uponnu nii paljo et kengät meni hieman..kröhöm huonoiksi ? Ehkä niitä voi viel josksu käyttää, mut ei nyt. No jouduin taluttaa ekna puoltuntisen vaik en ois todellakaan halunnu !

 Helmi oli taas iha kamalas kunnos ja aarghh se poni osaa olla likai xd. No onneks nea autto mua harjaa sitä nii sian sen jonkuulaisee kuntoo, mut tunti alko kuudelta. Ekaan me käveltii ja sit alettii ravailee kevyttä ravii ja tehtii alkuverkka. Mä tein ympyröit ja ns. harjottelin koulurataa. Tein pysähyksii suoraa ravist ja volttei jotka ei ekaan onnistunnu, mut sitte ku kysyin opelt neuvoo nii neki lako onnistuu :). Sit vaihettii suuntaa ja alettii menee harjotusravis loivaa kiemurauraa tai sitä ? En nyt muista sen nimee, et oliks se toi, hups. No se meni kivasti ja yritin panostaa mun istuntaa, ja mun mielest se oli ihan hyvä (ja niinki ope sano). Yhes vaoihees otettii jalustimet pois jalasta, jolloin se istunta myös parani vähän :)! Mut sitte käveltii ja kysin lauralt (ope) et voinks nyt osallistuu kiviharjun koulukisoihi otka on 14. päivä, sian myöntävän vastauksen, jee! Ekat kisat siis eessä.

 No sit alettii laukkaa, mentii pääty-ympyräl. Oli aina niiin lähel et Helmi ois nostannu laukan, mut ei. Vaihettii sit suuntaa ja tehtii sillee et laukattii yksinää kierros maneesii ympäri, mä menin kylläkin laikun peräs. Ekaan tuli heti kaameet pukkilaukat, mut sit se nosti laukan, laukkas kolme askelt ei pukittannu joten siirsin ravii, hymyilin oikeest ku naantalin aurinko ja poni oli niin super, rakastan sit ♥. No sit loppuravit ja tein ympyröit. Poni oli niin super, vaik oliki ihan sairaan väsy. Sit käveltii. Helmi oli ihan hies, kaulas oli ihan märä ja sielt valu oikee hikee, raukka ku on kasvattannu jo talvikarvan ): No hoisin sen karsinas ja laitoin heinää etee ja jätin siihe kuivuu. Oon kyl tosi yber ylpee helmist, se on alkannu toimii kivasti, toivon mukaa niist kisoist ei tyy iha täys katastrofii :-D!

 Mua tultii hakee seittemän jälkee ja kotoon tein läksyt en sen kummempii. RToivon mukaa joku jakso tänki lukee :)!

Lisätty ravi (ainaki yritys? )

Ilman jalustimii
 Anteeks laatu ): Ja niin siis laitoin nyt Riinan tekemän bannerin, ainaki siihe asti jos nyt muutki heräis ja tekis bannereita ? tää on kyl hieno ja pidänki tät varmast aika paljo :) kiitti tosi paljo (:!

9 kommenttia:

  1. helpost jakso lukee !:) ja hymyileeks naantalin aurinko ilosesti ? XDXd

    VastaaPoista
  2. Sori Linda, ku noi kuvat on noin surkeit, joku oli laittaan kamerast jonku ihme homman päälle, et se tollee sekos aina kuvii.. vaik seisoitte Heltsun kaa paikallaa, ni kuvist tuli sumeit..Ja vaik mun käsi oli ihan paikallaa... Sorihei ):

    Taruuuu ;)

    P.S ET sit maininnu mua täs.. törkeet : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa no siin oli varmaa taas asetuksii sörkitty.. :D mut ei se mitää, kyl noi nyt saa kelvata :)!

      Poista
  3. Oo, onnea koulukisoihin helmin kanssa! :)

    VastaaPoista
  4. JÄRKYTTÄVÄ mulkosilmäkuva!!

    VastaaPoista
  5. Kiitti (:!

    juu käyn kattoo :):)

    VastaaPoista