torstai 1. marraskuuta 2012

Lähes viikon (turhat)löpinät

Joo ei oo vaa täs viikol mitää innostusta alkaa kirjottaa tätä tylsyyttä häikäsevää postausta. Pakko se on kuitenkin josksu tehdä. Sunnuntaina oli mun serkkujen synttärit ja olinki siel aika kauan. Maanantai ja tiistai meni ihan kivasti. Tiistain liikkatunti varsinki xd. Tiistaina mun piti mennä ratsastaa Vissyllä, mut en voinnu ku se on tän viikon (sairaus) lomalla.

 Mut keskiviikkona koulun jälkee menin kirjastoo tekee yli tunniks läksyi, sit menin puol neljält lähteväl bussil valkealast tallille. Emmaki oli siin bussis :--). Tallil oltiijoskus kymment vaille neljä ja alettii hakee lähes heti hevosii sisälle (tehtii siis Emman kaa iltatalli). Kuutee asti enimmäksee vaa oltii siel, haettii hevosii ja autettii ratsastajii, sit annettii yksäreille heinät ja tehtii taas kaikkee ja sit seittemält jaettii muulle tallille ehinät. Ihan perus.

 Yheksän jälkee mä ja Emma lähtii rats. open kyydil kouvolaa (susan). Se vei meijät kouvolan jäähallille mis mun veljen oli harkat. Mentii kattoo Emman kaa hetkeks niit harkkoi, tai Emma tuli hetkeks ja mä olin yli pyol tuntii ! Vähän mua hävetti ku Emma puhu yhes vaihees jotain et "Toi joku pelaaja tais sanoo mau, niiku kissat" sit mie sanoin "ai kuka sano et katsomos on kissoi"  :DDD voi että mua hävetti ! Sit emma menee ja laittaa facee tälläsen: ' jäähalli on täynnä kissoja, jääkiekko on todella sivistävää' :D. Oivoi. No mut emma läks jo yheksän jälkee mut mä homehuin siel lähes kymmenee asti..Puol 11 olin kotoon.

 En illal ehtinny enää kummepii tehä ku käyä suihkus, syyä, ja käyä koneel.
tähän päätin nyt laittaa kuvan meijän kissasta viimejoululta :)
Torstai aamulla sain kyyllä toosi ikävii uutisii joista saatte ehkä tietää myöhemmin...Koulu meni ihan normisti ja illal mul oliki ratsastus. Menin kummiski koulun jälkee kotii ja olin siel puol kuutee asti ja sit lähin tallille :). Tallil ekaan katoin hetken tuntii, ja sit kuvasin hetken puomituntia, kun yks kaveri oli sillä :--)! Menin siis vikalle koulutunnille Ladyn kanssa. Laura käski mun laittaa sille gramaanit. Puol seittemän menin talliin laittaa ponia kuntoon.

 Ekaan en meinannu saada niit gramaanei ku en oo niil ennen menny xd mut onnistu se sit ku Emma tuli auttaa ;). Ekaan tunnil käveltii hetki. Sit alettii ravailee kevyesravis ja mentii toisel pitkäl sivul kahta puomii ja niitten välii käyntisiirtymä. No lady kaahoti puomien jälkee aika paljo, mut välil se  rauhottu ja myötäs ja meni eteenalas :)! Sit vaihettii suuntaa ja alettii menee harjotusravis molemmille pitkille sivuille loivaakiemurauraa ja siihe keskelle voltti uralle päin. Nyt lady varsinki kaahotti ja päädyt oli ihan kamalii ja muut hevoset oli ihan kamalii ja oli kamalaa tehä voltti ku laura oli siinä xd. No kyl se tohonki suuntaa rauhottu välil ihan sikakivasti !

 Sit käveltii hetki, jonka jälkee alettii laukkaa. Niin että oikees kierrokses c:päädyst laukannosto käynnis ja sit pitkänsivun keskelle voltti. Meijän laukannosto oli aina lennokas ja jostain ihan muualta ku c:stä :D. Mentiin kovaa! Mut voltilla se aina rauhottu ja oli siin tosi kiva, mut suoral ural kaahotettii vaa eteepäin..hups. Mentii tois vissii kolme-neljä kertaa, vikal kerral mä sain jopa ite tehtyy sen noston..Sit vaiehttii suuntaa ja laukattii ympyrällä, herranjaestas ku se poni pinko kovaa :D! Mul ei ollu siihe mitää kontrollii, puolipidätteet ei auttannu, ja sitte ku otti vähän kovemmin pää nous taivaisii ja sitku myötäs nii johan taas mentii.. En saannu siin ympyräl musta yhtäkää hyvää pätkää.. No sellast sattuu.

 Sit viel loppuravit jois me mentii hienoa lisättyäravia koko ajan..:) Päätin myös siinä (ja lauraki sano, et mun ei kannata mennä ladyl kisoihi :D ku kukaan ei saa siihe mitää järkee :D). Sit käveltii hetki ja poni oli ihan hies, kaula, ryntäät ´, maha ja takajalat oli ihan hies, poniraasu. Hoisin sen sit pois ja lähin kotii.

Kuvat © pinja, kiitooos ♥





2 kommenttia:

  1. Lady on kyl niin ihana ettei mitää rajaa ♥ Ja eipä itää, kiitos itelles kuvista! :)

    VastaaPoista