sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Kevään tarpeessa ja piiitkä postaus !

Niiku otsikossa lukee oon todellakin kevään tarpeessa! Mut nyt alkuviikkoihin.

Tiistaina en käynnyt Vissyllä kun sen omistaja ajo sen, mä kattelin kooko päivän tv:st leffoi ja olin veljen kaa :). Keskiviikkona menin sitte n. yhen maissa Vissylle ja heitin pienen lenkin, pituus oli ehkä 3-5 kilsaa :D. Ja meni joku ~45 min. Vissy oli tosi kival pääl ja meni nätiisti :). Keskiviikko ollilla päätin lähtee Sirulle ja pakkasin sitte 25 minas. Piti ottaa kaiken maailman laskettelukamat mukaa jne. Sirul olin joskus ennen seittemää. Käytii kauapas, katteltii tv:t ja oltii koneel illal.
kuva maanantailt © Emmaa
 Torstaina lähtiiki heti yheksält kohti lahtee ja siel messilää ! En ollu käynny laskettelees vuotee, mut kummiski kaikki meni alust asti hyvin. Yhes vaihees kokeilin Sirun lumilautaaki, oli se aika hankalaa, mut onnistu kuitenki ! Sit viel kokeilin yhen Jennin suksii jonka kaa laskettii :). Ne oli selaset sika pitkät enkä oo sellasil laskennu varmaa 4 vuotee nii oli aika hankalaa ! Sit meijä harmiks alko Messiläs sataa vettä ja kastuttii ihan kokonaaa, joten lähettii Sirun äitin kyydil joskus viidelt käymää horzel. Ostin sieltä Vissylle yhen harjan, ja yhen sellasen "kumisuka" jutun (ei oo kumisuka xd) mut sil voi hieroo Vissyy. Ku lähtii horzelt mentii kauppakeskus trioo. Käytii siel syömäs mäkis ja istuttii vaa xd. Kaheksan jälkee meit tultii hakemaa ja lähtii takas kotii päin. Jäin Sirulle toiseks yöks. Ei tehty illal mitää kummempii :).
messilää :) © Jenni
Perjantaina herättii Sirult joskus 10 ja lähinki 11 bussil kotii kohti. Olin ennen 12 kotoon ja lähin heti 12 jälkee Vissylle. Ekaan menin syömää siel vasttehtyi rieskaa ku mut pyydettii sinne :D. Sit vein ne harjat tallii ja hoisin Vissyn kuntoo, ulkoo tuuli sen verran et Vissyn omistaja anto mulle yhen oranssin haalarin jonka laitoin sitte päälle xd. Ku nousin selkää ja lähin lenkille nii Vissyn omistaja sano vaa "Seläs lukee atria, jos heppa ei toimi nii menkööt makkaraks" :DDDD.

 Lenkki meni toosi hyvin, jos ei oteta mukaa sitä kuinka Vissy jännitti yhtii heiluvii lankoi ja sitä et mul tippu raippa ja jouduin hakee sen ja en meinannu päästä selkää takas :DD. Pääsin sitte yhelt penkalt selkää :). Lenkki oli n. 10 kilsaa, joten Vissy sai kävellä lönkyttää aika kauan. Välikl otettii pari ravipätkää, mut ne oli lyhyitä. Tuuli aika paljon nii naama pääs jäätymää. Lenkki kesti n. puoltoista tuntii. Olin kotoon joskus kolmen jälkee.

poeeka menos ulos ♥

rakkaus ♥
 Sit vähän ennen kuutta mua lähtii viemää kiviharjuu. Menin makalla ja ihan alus manasin sen alimpaa helvettii ku ei ois yhtää kiinnostannu mennä sil...No tunti alko sitte seittemält ja alus ravattii vaa uraa pitkin tehden päätyihin ympyrät. Oikeesee meni ihan hyvin, mutku vaihettii suuntaa nii ei se sit ollu enää nii kiva. Sit alettii laukkaamaa pääty-ympyräl, eka vasempaa kierroksee ja asdfghj Maka oli ihan järkyttävä, se vaa laukkas, en saannu mitää kontrollii, oikas kulmat sisäpohe ei menny läpi ja kaikkee..Ideaan oli siis lyhentää ja pidentää laukkaa, pidennys onnsitu varsin hyvin, mut lyhennys ei  ku jarrut ei vaa toiminnu mitenkää..

 Oikeesee kierroksee laukat meni jo heti paljon paremmin ! Sain ympyräst ihan kivan, Maksutin lyhens laukaa hieman ja pidensi :). Olin siihen suuntaa ihan tyytyväin. Sit käveltii hetki, jonka jälkee jatkettii laukas siten et oikeest alotettii c:päädyst laukka ja sitte keskel maneesii oli puomi jonka pääl piti vaihtaa laukka. Ekaan ei onnsitunnu mitenkää ku kontrolli puuttu (taas..) Mut vikat vaihot onnistu kivasti :). Yhes vaihees maka sai apinakohtauksen ja vaihtojen jälkee ku siirryin käyntii nii maka käänty 180 astetta ja pukitti ja laukkas puoliks seinää ja huusin vaa seläs jotaa "Jumalauta poni sä et mua tiputa!".

 Sit tehtii vaihot viel toisee suuntaa et vasemman laukannosto c:päädystä ja sit puomil laukanvaihto, tähän suuntaa onnistu vaihot kivasti, aina ei onnistunnu, mut useest onnistu, poni vaihteli laukkaa välil ennen puomiiki :) Ylpee olin! Mut sit yhes laukannostos se apina ponkas oikee takajaloil eteepäin, pukitti laukkas pomppi ja huusin taas jotaa rumaa siel seläs ja sit pysäytin sen ja pyöritin sit pienel ympyräl, meni ponil vähä pupupöksyy ja totteli ton jälkee hyvin ! Vika vaihto onnistu superisti ja sitte loppuravit josi Maggara oli tosi kiva ja myötäs niskast välil ;). Tunnin lopuks totesin makalle "Olit sä ihan kiva, mut en tykkää sust vielkää" :). Opeki kehu mun napakkuutta ;)!
© Taru
© taru
Lauantaina olin tosiaa päiväl sisäl, kuvailin kissoi ulkoon ja näin. Illal lähin veljen pleii :). Pelin jälkee haettii pizzat ja syötii kotoon. Sunnuntaina heräsin 11 ja puol 12 lähin kävelee Vissylle, matkalt yks mun kaveri tuli mukaa kuvaa. Hoisin tallil Vissyn kuntoo ja sit lähtii kävelee, tuuli iaka paljon joten oli kylmä, vaik aurinko paisto. Kuvaaja jääty heti alkumatkast joten se läks kameroinee kotii, ite kävelin Vissyl viel pienen lenkin ettei se jäis ihan lyhyeks, tuli kyl kylmä ! Sitte ky käännyin kotii päin nii Vissy oli heti kaameen energiin ja 'epäluotettava' oli koko ajan lähös ravaa ja oli muutenki kiireelliin..Tiataa saada tammat Vissyn pään sekasin, ku ne on siin matkan varrel ku kävelee kotii ;)!

ilme ♥
^^ ollaa me ihan hyvii ;)
ja sit viel parit kuvat kissois lauantailt :)
Vallu :)

Oliveer :)

Valluu

O ♥

omistan aika ninjan kissan ;)
Anteeks ku täst tuli tälläi monen päivän sekava postaus, en ota tavaks :D

10 kommenttia:

  1. Tosi kiva blogi , tykkään eniten lukee noita kiviharjupostauksia oon kerran ite käyny viimekesänä kivarissa leirillä ja oon tulossa ens kesänä yleisleirille :).

    http://oonaomoee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Heh ja kuka kuvas noi maka-kuvat? ;) voisitko vastaisuudessa laittaa kuvaajan? :D

    Taru :D

    VastaaPoista
  3. Mäkin oon ollu Kiviharjulla leirillä (2012). Olin viimesellä alkeis/jatkoleirillä. Mulla oli hoitsuna Jerry. Kivaa oli ja tuun tänävuonna uudestaa, samaiselle leirille siskon ja kaverin kanssa :)

    VastaaPoista