torstai 6. joulukuuta 2012

Itsenäisyyspäivä, half year together ja haaste !

Joo nyt tulee melkoista postausta.. :D
Elikkä heräsin tänään vasta 12 ja kotona ehdin olla vain hetken, kun yhdeksi lähdin joVissylle ja Potille ! Hevoset oli jo sisällä ja valjastettiin sitten pikkuherra potti. Laitettiin sille tänään kärryt perään ja lähdettiin lenkille, meitä oli kolme. Minä ja Potin omistaja talutettii molemmilta puolilta, ja Potin vanha omistaja oli kärryillä. Voin sanoa että meinasin kuolla tonne lenkille !

 Potti käveli sika reippaasti, mulla oli iskän isot huoppikkaat jotka oli musta tosi raskaat kävellä, eikä asiaa auttannu sekään että upposin sinne lumee välil tai se että Potti jyräili mua välillä... Olin reissun jälkeen ihan poikki...Mulla oli vielä raudat suussa (ei oo nyt ollu vähää aikaa ku ne oo muisatnnu pitää) nii nytkun ne oli suussa nii sylki ei liikkunnu kunnolla ja se jäi suuhun jolloin meinasi happitiet tukkeutua.. Nyt pitää kyl alkaa kuntoilee etten kuole tollasis jutuis :D!  Lenkin jälkeen olin tallil hetken, mut omistajan piti lähtee ajaa Vissy ennen pimeetä nii lähin itekki aika nopeesti kotiin.
Lenkin jälkee ♥
 Kotona olin vaan koneella  ja tilasin parit kuvat. Jossain välissä taisin nukkuakkin hieman ? Viiden jälkeen lähettiin kummiskin kohti Kouvolaa kattomaa jaakon pelii :)! Mul oli puoltoist tuntii aikaa ennen pelin alkuu nii kysyin Emman mun seuraks ja oltii sit siin kouvolan jäähallin edustal oleval 'kuntopisteel'. Peli alko puol 8 ja sitä kattelles meniki kaks tuntii (:. Kotoon oltii joskus puol 11. Niin ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ♥!
tosiurheilijaa

 Sitten toiseen aiheeseen eli siihen että tänään tulikin puoli vuotta siitä kun alotin Potin ja Vissyn hoitamisen ! Voi että aika menee nopeesti, toiset puol vuotta nii onki jo kesäloma taas <3. Tää puol vuotta on ollu toosi hyvää aikaa ja toivon et tää jatkuu viel kaauan. Tavotteet ei oo kummalliset seuraavalle puolelle vuodelle; Vissy alkais toimii ratsuna (ts. saisin sille ravin satulan kaa) ja pääsis ravailee :). Ja tietty se et se parantuis nyt kokonaa ! Potin kaa on se et se oppis ravailee kärryil ja viisastuis viel vähän :D.

 Videoo mä oon yrittänny eilisest asti tehä, mut aina kone on tallentamisvaiheessa sammunnut..Ei toki ärsytä kerran päästiin jo 89 % mut sit tietenkin koneen pitää sammua.. Olisin niin halunnut tehdä sen videon, mutta ei voi mitään kun tää kone on vähän mikä on...Jos saan sen jonain kauniina päivänä ladattua nii laitan tänne, vaik ei se silloin oo enää puolvuotis video ):. Yritin tehä sen videon veljenkin koneella, mutta se ei taas antannut laittaa yhtäkää videoa siihen videoon..
You stol my heart with just one look when I saw your face I fell in love ♥

Sitten vielä haaste... :D

Haasteen sain riinalta, kiitos.

Säännöt
- vastaa kaikkiin kysymyksiin (10kpl)
- haasta 4 bloggaajaa
haastan: EmmanSirunTanjan ja Katriinan !

1. Miksi aloitit blogin pitämisen ?
- Kaveri pakotti, ja halusin muutenkin kirjoittaa hevosjutuista johonkin, kun kukaan kavereista ei jaksannut kuunnella. Ei mulla okeen muuta syytä ollut.

2. Oletko kilpaillut/millä tasolla kilpailet ?
-Olen kilpaillut, nyt se on hieman jäännyt kun ei ole mieleistä hevosta, mutta kilpailin seuratasolla 50 cm ja helppo C..Katsoo nyt jos pääsisi vähän korkeammalle (edelleen seuratasolla tosin) jos löytyisi mieleinen hevonen.
Viimesimmät kisat jois oon ollu toukokuu 2012 luokkana 40 cm..

3.Kuinka kauan olet ratsastannut ?
-Olen harrastannut ratsastusta n. 6 vuotta

4. koulu vai esteet ?
-Tosi hankalaa päätää.. Esteissä on enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mutta kouluilu vie näin ollen kummiskin voiton, koska siihen mulla on enemmän motivaatiota.

5. Valmennus vai kilpailut ?
- Kilpailut ! Niissä on jännitystä ja tallilla iloinen tunnelma. Tosin valmennuksetkin on todella mukavia !

6. Poni vai hevonen ? perustele.
- Poni. Poneissa on musta enemmän luonnetta kuin hevosissa. Tai itseasiassa sen ei tarvitse olla juuri poni, mutta en tykkää mennä millään isolla hevosella (165cm-->) joten mulle kelpaa myös pieni hevonen. Olen vain enemmän pienikokoisimpien hevosten ratsastaja :).

7. Onko sinulla ollut hoito-, vuokra- tai omaa hevosta ?
- Ei ole ollut muita kuin 2 hoitohevosta ja on vieläkin :)

8. Oletko hypännyt maastoesteitä?
- Joo kesällä 2012 tuli hypättyä kaks kertaa maastoesteitä kiviharjun tunnilla
Maastoesteistä on vaa videoita, nii laitoin samaiselt tunnilt kuvan ku laukattii vesieste

9. Lempi hevosrotusi?
- Hmm..varmaankin suomenhevonen ! Ne ovat useinmiten varmoja, ja niillä voi tehä monen laista. Koulutuksesta riippuen voi ajaa kättyillä, ratsastaa, mennä koulua, hyppiä esteitä, ja ne on muutenkin yleensä niin rehellisia ja mukavia hevosia :)!

10. Korkein hyppäämäsi este?
- Esteitä en ole paljoo hypännyt (tai no en ole hypännyt korkeita) joku 85 cm on varmaan korkein.

2 kommenttia:

  1. jos saisit tehtyy ois kiva jos voisit tehä jonkun erikoispostauksen siun estetunneista kiviharjussa kuvia ja videoita paljon (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. valittettavasti kaikki estetunnit on täynnä tälle vuodelle, enkä päässyt millekkään..Videoita haluisin mielelläni, mutta en saisi julkastua sitä koska kone on mikä on (sammuilee jos video on yli minuutin, joskus muutenkin) ja nytkun on talvi, ja ratsastetaan maneesissa joka ei oo maailman valosin nii kuvat ei oo mitää kehuttavia..Mutta yritän järjestää jotenki kuvii/videoit (:!

      Poista