perjantai 7. joulukuuta 2012

Onnistumisia ja epäonnistumisia

..Niitä kumpiakin on mahtunnut tähän päivään!

Mun piti herätä 10, mutta olin yöllä laittannut puhelimen äänettömälle niin tietenkään herätystäkään ei kuulunnut :-D. Tosin ihan hyvä että oli äänettömällä, koska emma oli soittannut mulle kaheksalta aamulla (kostoksi siitä että soitin sille yöllä kolmelta). Niin Emmalla oli siis koulua, ja mulla ei. Mut nyt itse asiaan. Kun heräsin 11 soitin lähes heti Vissyn omistajalle ja kysyin että voiko sillä tulla ratsastamaan tänään. No sehän kävi, ja meninkin sinne heti 12.

 Ekaan siel ei ollu Vissyn omistaja kotoon nii olin siel niil sen vaimon kaa ja sitte ku se tuli nii juotii kahvit. Siin meni lähes tunti :D. Sit vein Potin ulos ja aloin laittaa Vissyy kuntoo. Ku lähin lenkille nii huomasin heti et Vissyl oli ihan sikaan energiaa ja se tuhlas sitä akiken maailman pelleilyyn xd. Heti siin tallitiel lähettiiki sit viipottaa ravia eteenpäin, no sain pysäytettyä melko nopeesti käyntii, mut heti seuraavas ylämäes taas mentiin, tällä kertaa ainaki puoliksi mun pyynnöstä :D. No en ravannut kuin ihan pikkupätkän.


sori laatu mut lumisade..

 Sitten tien vieressä olikin tukkirekan peräkärry joka oli täynnä tukkeja ja sitä piti tietenkin ihmetellä. Päästiin kummiskin mettätielle jossa Vissy säpsähti vähän kaikkea. Tilsojaki tuli aika paljo jalkoihin..Ei kauaa ehitty mennä kun siinä tiellä oli se tukkirekan etuosa..Se oli täyttämässä kuormaa ja siitäkin vissy sai sätkyn :D. No käännyttii suosiol takasin kun se rekka oli koko tien levyin eikä ollu mitää mahista päästä siitä läpi.. Takastulo matkal otin yhen ravipätkän. No oltiin jo melkein tiellä kun se tukkirekka sit tuli sieltä perästä, siin kohas oli onneks just risteys ja mentiin Vissyn kaa siien toiselle tielle ku tiesin et se rekka jatkais suoraa. No siin vaihees ku se rekka oli Vissyn kohal nii joha käännyttii 180 astetta toisee suuntaa ja sit Vissy läks ravaa :D. Sain onneks heti käyntii..

 Sit käännyttii takas ja Vissy ois halunnu lähtee kisaa sen rekan kaa, mut pidin käynnis ja peruututin sitä vähän. Sit jatkettii matkaa, tammojen kohal Vissy oli ihan pelle nii päätin sit laittaa sen ravaa tammojen tarhan ohi jolloin se ei keskittynny niihi. Sit piti vile ohittaa se tiel oleva rekka uudestaa..No se heitteli jotaa naruja sen yli ja Vissy ei oikee tyänny nii stepattii siin hetki kunnes päästii ohi, mun piti kävellä viel pien lenkki, mut iskä oliki tullu hakee mua jo nii vein vissyn sit tallii. Tallis kyl nauratti ku Vissyn omistaja kehu iskälle et Vissy on tosi rauhalliin ori eikä tee koskaa mitää, nii en sit viittinny sanoo et Vissy läks pariki kertaa  'käsistä' xd. No olin kummiski tosi tyytyväi lenkkii ku sain Vissyn ravaa mun omast pyynnöst :)!
tosi edustava kuva taas vaihteeks vissystä...

 No kotoon olin kahelta ja siel ei ihmeempii käynny. Olin koneel ja luin vähä kokeisii. Neljält lähtii sitte kiviharjuu. Ekaan koristeltii siel kuusat ja täytettii tonttulakkei heinäl ja vietii niit maneesis olevan kahvion yläpuolelle tai sinne ylös xd. Koristeltii siis huomisii pikkujoului varte. Kuvailin siin samal aina vähäsen. Mä menin vikalla tunnilla halflinger ruuna Makalla, ennen en ollu sil menny, enkä toivon mukaa meekkää enää koskaa..Ei vaa ollu yhtää mun tyyppiin hevoin, eikä kemiat kohannu..En haluu ees kertoo koko tunnista.. Laitan toho alas nyt syitä miksi meni huonosti.. :D


 Opettajana toimi siis Makan omistaja. Tunti meni todella huonosti, oli pakko ottaa se tuntiteksti pois kun oli niin kamalaa luettavaa..En osannut ratsastaa yhtään. Revin kuulemma suusta, könötin selässä, en osannu ratsastaa, en osannu asettaa hevosta jne. Eniten koko tunnissa ärsytti se kun laukoissa opettaja kysyi että miltä maka tuntuu, sainoin että "On hieman jäykkä" ja tulee vastaus: "Mitäs et verkannu ja taivutellu sit alkuverkois, nyt on turha valittaa ja itkee" En kyllä itkennyt, enkä valittannut, vastasin vain kysymykseen. Ekaa kertaa tuli tunnil sellai fiilis et perun kaikki tän vuoden tunnit...En kummiskaan perunnut.
maka koulukisoissa, ratsastajana katriina, kyl poni osaa mennä hienost ku osaa pyytää
Tällänen postaus tällä kertaa...

4 kommenttia:

  1. no ei se nyt niin huonost menny ku katoin (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No meni ainaki sen perusteel mitä jenni mulle koko ajan sano :D

      Poista
  2. ja sori muuten, ku en ottanu enempää kuvii, ku lähin sit melkein heti nii napsasin vaa parit fotot..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei haittaa, en tiiä kehtaisinko kummiskaa julkasta niitä xd

      Poista